söndag 18 augusti 2013

Änglarnas influens vid livets vägval

Jag sitter på tåget, på väg hem. Förundras över vad som gör att vi kallar hem för hem trots att våra nära och kära befinner sig alltför långt bort.
Min slutsats är där jag har alla mina "saker", där jag i lugnet finner min inspiration från erfarenheter som jag påminns av, från de viktiga små symboler som har visat mig vägen hit. Tanken gör mig tacksam, tacksam för att jag är vaken till att inse.
När jag har fattat beslut i mitt liv så har alltid musik hjälpt mig att hålla kvar känslan av att det är mitt liv och mina val. Musiken hjälper mig att välja med hjärtat, påminner mig om att andas och påminner mig om att jag aldrig är ensam. För mig är musiken inspiration, trygghet och kärlek, framför allt till mig själv.
Nu när jag sitter på tåget slog tanken mig att musiken har varit på rymmen. Jag har alltså varit vilse, fattat tuffa men hjärtliga beslut och plötsligt är den här, musiken! Musiken är här och fyller mitt inre med trygghet över att mina val har varit de rätta och jag är åter tacksam!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar