tisdag 27 augusti 2013

Tisdagskärlek!


Morgonen startade med försening till tvättstugan. Att tvätta tidigt på morgonen är bland det bästa som finns. Rofyllt och nästintill terapeutiskt. 
Mellan maskinerna spelades denna spellista http://open.spotify.com/album/5Rwrt5uYCX3RST7Tv4VWV5 
fullspäckad med chakrahelande toner som varligt tar mig tillbaka till mitt välbefinnande och jag njuter, så ljuvligt!

Jag har nyligen avnjutit min 3:e Paolo Coelho-bok, Alkemisten/Häxan från portobello/Djävulen och fröken Prym.
Paolo har en förmåga att sammanfatta mina tankar på ett vackert sätt, tankar som innan Paolo kom in i mitt liv var röriga och ibland även ogreppbara.
Tack, finaste Malin för att du tar mig med på denna underbart vackra resa som jag inte vill göra med någon annan.

När allt är så här ljuvligt så lyckas man ju givetvis med matlagning också!
Detta njöt jag av idag:
1st Fläskkarre
1 tsk smör(riktigt ;))
1 tsk rapsolja
1st gul lök delad i 4 delar
1 dl 4% matlagningsgrädde
1 tsk honung
1 tsk salt
1 tsk nymalen svartpeppar
1 tsk nymalen grönpeppar
1 halv litet kokt blomkålshuvud

Vansinnigt gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar